EEN RE-INTEGRATIE GEFACILITEERD DOOR LOKALE PARTNERS

In het kort

Naast de voorbereiding in België is er ruimte voor re-integratie in het land van herkomst. Het is inderdaad cruciaal om de terugkeerkandidaten te begeleiden om terug te keren, maar ook daarna. Dankzij onze lokale partners in de landen van herkomst, bieden we een individuele en aangepaste begeleiding voor meerdere maanden in het land van herkomst. Deze steun neemt verschillende vormen aan: financieel, psychosociaal, administratief en economisch. Het doel? Zich ervan verzekeren dat de teruggekeerde persoon gemakkelijker de uitdagingen kan aangaan die hij of zij bij terugkeer kan tegenkomen.

• Afrika & Zuid-Amerika

Wenst u informatie over een eventuele vrijwillige terugkeer en re-integratiemogelijkheden na terugkeer?

Onze medewerkers zijn dagelijks beschikbaar voor allerhande vragen over een vrijwillige terugkeer. De verantwoordelijke voor deze regio’s is:

• Azië

Onze medewerkers zijn dagelijks beschikbaar voor allerhande vragen over een vrijwillige terugkeer. De verantwoordelijke voor deze regio is:

• Maghreb & Balkan

• Maghreb & Midden-Oosten

• Voormalige Sovjet-Unie & Kaukasus

• 4.267

VRIJWILLIGE TERUGKEREN GEREGISTREERD IN 2016

VRIJWILLIGE TERUGKEERDERS KREGEN IN 2016 VAN CARITAS STEUN BIJ DE RE-INTEGRATIE

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International België

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren  ?

Ik word vrijwilliger
Caritas International België

Ik doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid  ? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Ik doe een gift