Persoonlijke begeleiding op maat

Kwetsbare vluchtelingen

In het kort

Alleenstaande moeders, jongeren, personen met medische of psychosociale problemen… het zijn allemaal mensen die als vluchteling extra kwetsbaar zijn en begeleiding op maat nodig hebben om zich hier thuis te voelen. Daarvoor kunnen ze rekenen op de persoonlijke begeleiding van de coaches van Caritas.

Nieuws "Kwetsbare vluchtelingen"

Projecten "Kwetsbare vluchtelingen"

Alle projecten

• 2.212

mensen verloren tussen januari en mei 2017 het leven in een poging om Europa te bereiken vanuit Libië.

• 100 %

van de kwetsbare families opgevangen door Caritas werden in 2016 begeleid naar een definitieve woning.

• 14.559

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË TUSSEN JANUARI EN SEPTEMBER 2017.

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International België

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren   ?

Ik word vrijwilliger
Caritas International België

Ik doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid   ? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Ik doe een gift