In Congo zet Caritas International samen met haar partners in op noodhulp, heropbouw en duurzame ontwikkeling.

Kijk achter de schermen en ontdek de impact van jouw digitaal verbruik

DR Congo :

In het kort

Caritas Internationaal is actief in de DR Congo sinds 1960. Zij heeft een kantoor ter plaatse. Op die manier wonen en werken de programmabeheerders zo dicht mogelijk bij de Congolese realiteit. Op vraag van, en samen met haar lokale partners, werkt Caritas International zowel noodhulp- en heropbouwprojecten uit als programma’s voor duurzame ontwikkeling.
De weerbaarheid van de lokale bevolking vergroten, dat is het opzet van Caritas International. Met haar partners, hoofdzakelijk diocesane Caritasorganisaties, werkt zij vooral in het domein van de voedselzekerheid en de crisisbeheersing: enerzijds wordt een waarschuwingssysteem uitgebouwd, anderzijds wordt gewerkt aan een optimalisering van de hulpverlening.

Nieuws "DR Congo"

Projecten "DR Congo"

Alle projecten

Achter elk cijfer een verhaal

Caritas International België Het verhaal van Kahindo

Het verhaal van Kahindo

Kahindo Kitakya Fazila verloor tien familieleden aan Ebola. Onder hen was ook haar moeder. Ook Kahindo zelf was ziek, en doodsbang.

Alle verhalen
Caritas International België

Ik deel mijn vreugde

Je bent jarig, gaat trouwen, verwacht een kindje of gaat met pensioen? Maak dit mooie moment nóg mooier door jouw geluk te delen met de meest kwetsbaren!

Ik deel mijn vreugde
Caritas International België

Ik doe een gift

Wat zouden we doen zonder jou en jouw vrijgevigheid? Samen strijden we tegen honger, armoede en geweld. Zo tover jij een glimlach op vele gezichten.

Ik doe een gift