Hervestiging, een nieuwe kans

Hervestiging

In het kort

De meeste vluchtelingen wereldwijd verblijven in kampen in de regio van hun thuisland. Voor wie ook daar niet de nodige bescherming of integratieperspectieven krijgt en onmogelijk naar huis kan terugkeren, biedt hervestiging een nieuwe duurzame kans. Via deze procedure worden vluchtelingen overgebracht naar een derde land dat haar akkoord gaf voor het verlenen van een duurzaam verblijfsrecht. Caritas, in nauwe samenwerking met het OCMW, ondersteunt vluchtelingen die via deze procedure in België aankwamen.

Nieuws "Hervestiging"

Projecten "Hervestiging"

Alle projecten

• 539

personen kwamen in het kader van hervestiging in België aan tussen januari en juni 2018

• 4.665

personen verkregen tussen januari en juni 2018 een verblijfsvergunning in België

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International België

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren   ?

Ik word vrijwilliger
Caritas International België

Ik doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid   ? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Ik doe een gift