7 jaar burgeroorlog in Syrië, onmenselijk lijden

Syrië

In het kort

De oorlog die Syrië al 7 jaar lang verscheurt, leidde reeds tot honderdduizenden doden en dreef ongeveer de helft van de bevolking op de vlucht.

Hand in hand met de lokale Caritasorganisaties, steunen we in het bijzonder het team van Caritas aan de kust, dat werkt in Tartous en de kustregio, die eerder gespaard bleef van geweld maar in groten getale mensen op de vlucht opvangt, vooral uit Homs en Aleppo. De grootste noden waaraan Caritas een antwoord moet bieden zijn voedselhulp, hygiëneproducten, en financiële hulp om huur en chirurgische ingrepen te betalen.

Op internationaal vlak engageert de Caritas Confederatie zich om het lot van de Syriërs onder de aandacht te brengen en ervoor te ijveren dat er via diplomatieke weg een einde wordt gemaakt aan het conflict: de enige weg die nieuwe hoop en duurzame vrede kan brengen.

Nieuws "Syrië"

Projecten "Syrië"

Alle projecten

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International België

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Ik word vrijwilliger
Caritas International België

Ik doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Ik doe een gift