Syrië

Dodelijk aardbeving in Turkije en Syrië

Syrië :

In het kort

De oorlog die Syrië al meer dan 10 jaar lang verscheurt, leidde reeds tot honderdduizenden doden en dreef ongeveer de helft van de bevolking op de vlucht. Hand in hand met de lokale Caritasorganisaties, steunen we in het bijzonder het team van Caritas aan de kust, dat werkt in Tartous en de kustregio, die eerder gespaard bleef van geweld maar in groten getale mensen op de vlucht opvangt, vooral uit Homs en Aleppo. De grootste noden waaraan Caritas een antwoord moet bieden zijn voedselhulp, hygiëneproducten, en financiële hulp om huur en chirurgische ingrepen te betalen.

Op internationaal vlak engageert de Caritas Confederatie zich om het lot van de Syriërs onder de aandacht te brengen en ervoor te ijveren dat er via diplomatieke weg een einde wordt gemaakt aan het conflict: de enige weg die nieuwe hoop en duurzame vrede kan brengen.

Nieuws "Syrië"

Projecten "Syrië"

Alle projecten

Achter elk cijfer een verhaal

Caritas International België Het verhaal van Nizar

Het verhaal van Nizar

Een smokkelaar, een strakke deadline en overleven op straat kenmerken het parcours dat de familie van Nizar moest afleggen om de procedure voor gezinshereniging te…

Alle verhalen
Caritas International België

Ik stel een testament op

Wil je voortleven in projecten voor kwetsbare mensen? Neem dan Caritas International op in jouw testament! Het is gemakkelijk, snel en we zijn er om je te helpen en jouw vragen te beantwoorden.

Ik stel een testament op
Caritas International België

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder jou en je vrijgevigheid? Samen strijden we tegen honger, armoede en geweld. Zo tover jij een glimlach op vele gezichten.

Doe een gift