Maandag 6 maart: steun de slachtoffers van de aardbevingen in Syrië en Turkije

Caritas International België Maandag 6 maart: steun de slachtoffers van de aardbevingen in Syrië en Turkije
06/03/2023

Vandaag een maand geleden – op 6 februari – beefde de aarde in Turkije en Syrië. Daarbij verloren 55.000 mensen het leven en werden miljoenen afhankelijk van humanitaire hulp. Op de Nederlandstalige en Franstalige radio en tv hoor je vandaag 3 keer op hetzelfde moment het lied “People help the people” .

Het nummer – origineel van Cherry Ghost maar vooral bekend in de versie van Birdy – werd gecoverd door een 30-tal Vlaamse ‘Artiesten voor 12-12′. Maar niet alleen artiesten tonen hun hart. Overal in het land zijn particulieren, bedrijven, scholen, jeugdbewegingen, sportclubs, steden, gemeenten, provincies, regionale en federale overheden solidair met de slachtoffers van de aardbevingen.

Eerstelijnshulp en structurele steun

Ter plaatse in het rampgebied verlenen de zeven humanitaire hulporganisaties van het consortium 12-12 (Caritas International, Médecins du Monde, Handicap International, Oxfam-België, Plan International Belgium, het Belgische Rode Kruis en UNICEF België) de dringendste hulp aan de slachtoffers: drinkwater, gezondheidszorg, voedsel, therapeutische voeding, kleding, materiaal voor onderdak, enz.

Daarnaast bieden ze structurele steun in de vorm van financiële hulp, psychosociale bijstand, noodonderwijs en zorg voor niet-begeleide kinderen en andere kwetsbare personen.

Doe mee met de solidariteitsbeweging

Met een gift aan het 12-12 Consortium help je onze organisaties om hun werk ter plaatse voort te zetten. Want samen redden we méér levens. Bedankt.

Verwant nieuws