#KasaiNow: Tijd om te luisteren, begrijpen en handelen

Filipijnen, 2 jaar na de tyfoon Haiyan

In het kort

Slachtoffers van conflicten, rampen en armoede helpen we over de hele wereld. Na de noodhulp zetten we heropbouw-
en ontwikkelingsprojecten op. Eén doel: het leven van de meest kwetsbaren drastisch verbeteren.

• Crisishulp & ontwikkeling

Wij zijn de Belgische schakel in een wereldwijd netwerk waardoor medewerkers en vrijwilligers van lokale Caritas organisaties onmiddellijk aan de slag gaan bij een crisis en wij geven de kans aan slachtoffers om opnieuw een menswaardig en duurzaam leven op te bouwen.

• Voedselzekerheid

Ongeveer 800 miljoen mensen lijden aan chronische ondervoeding. Caritas International, haar partners, boerenorganisaties en landbouwgemeenschappen verenigen zich dagelijks in de strijd tegen hongersnood en armoede.

• Risicobeheersing & preventie

De grootste rampen treffen vaak de meest kwetsbare gemeenschappen. Risicovermindering en preventie zijn essentieel in projecten van Caritas om gemeenschappen te versterken.

• Partners & netwerk

Caritas International maakt deel uit van een wereldwijd netwerk van organisaties die in 200 landen aanwezig zijn. Ook in België vervullen we onze missie in nauwe samenwerking met partners en koepelorganisaties. Deze sterke banden, lokaal en nationaal, stellen ons in staat een snelle, efficiënte, gecoördineerde en duurzame hulp te bieden.

Alle projecten

landen waar Caritas de internationale samenwerking werzekerde in 2016.

• € 10.345.635

in 2016 rechtstreeks geïnvesteerd in internationale hulp door Caritas International.

• 16.940

slachtoffers van de orkaan Matthew konden direct na de ramp rekenen op noodhulp van Caritas.

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Ik word vrijwilliger
Caritas International

Ik doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Ik doe een gift