Gastland voor veel vluchtelingen

Jordanië :

In het kort

Jordanië is een van de drie buurlanden van Syrië die een groot aantal vluchtelingen opvangt, net als Libanon en Turkije. De toestroom van vluchtelingen maakt het niet makkelijk voor de lokale bevolking: zij wordt geconfronteerd met een economische crisis zonder voorgaande, een overbevraging van de openbare diensten, een stijging van de huurprijzen en een algemene verarming.

Caritas International steunt Caritas Jordanië bij het verlenen van humanitaire hulp aan de vluchtelingen in verschillende steden verspreid over het grondgebied (minder dan 20% onder hen woont in officiële kampen). Wij helpen daarbij ook de meest kwetsbare Jordaanse families. Daarnaast werken we aan een betere toegankelijkheid van het onderwijs. De enige weg om de kinderen een betere toekomst te bezorgen.

Nieuws "Jordanië"

Projecten "Jordanië"

Alle projecten
Caritas International België

Ik deel mijn vreugde

Je bent jarig, gaat trouwen, verwacht een kindje of gaat met pensioen? Maak dit mooie moment nóg mooier door jouw geluk te delen met de meest kwetsbaren!

Ik deel mijn vreugde
Caritas International België

Ik doe een gift

Wat zouden we doen zonder jou en jouw vrijgevigheid? Samen strijden we tegen honger, armoede en geweld. Zo tover jij een glimlach op vele gezichten.

Ik doe een gift