Afrika

In het kort

Volgens het Wereldvoedselprogramma van de VN zijn 43 miljoen Afrikanen afhankelijk van voedselhulp. 35 miljoen onder hen staan op de rand van hongersnood. 23 Afrikaanse landen worden op de één of andere manier getroffen door voedseltekorten. Het wisselvallige klimaat verklaart een deel van deze crisis, maar factoren als armoede, aids, politieke instabiliteit en buitenlandse schuld geven vaak de doorslag.

Caritas International België heeft noodhulp- en heropbouwprogramma’s lopen over het hele Afrikaanse continent. Het gaat hierbij om eigen programma’s of gemeenschappelijke internationale programma's van het Caritasnetwerk. Ook heeft Caritas International heel wat ontwikkelingsprojecten lopen in Afrika die prioritair voedselonzekerheid bestrijden.

Nieuws "Afrika"

Projecten "Afrika"

Alle projecten

Afrikaanse landen waar Caritas in 2016 aan internationale samenwerking deed.

• € 10.345.635

IN 2016 RECHTSTREEKS GEÏNVESTEERD IN INTERNATIONALE HULP DOOR CARITAS INTERNATIONAL.

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift