Nepal werd op 25 april en 12 mei 2015 getroffen door twee aardbevingen. Meer dan 8000 doden en meer dan 8 miljoen mensen verloren toegang tot sanitaire en sociale voorzieningen.

In het kort

Nepal heeft een oppervlakte van 147 181 km². Het land grenst aan India en China waarmee het 2810 km landsgrenzen deelt. Nepal werd op 25 april en 12 mei 2015 getroffen door twee aardbevingen. De gevolgen waren zwaar: meer dan 8000 doden en meer dan 8 miljoen mensen verloren toegang tot sanitaire en sociale voorzieningen. Caritas is via haar netwerk de meest kwetsbare groepen te hulp geschoten en startte heropbouw- en ontwikkelingsprojecten die nog lopen tot 2017.

Nieuws "Nepal"

Projecten "Nepal"

Alle projecten

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift