“We stelden vast dat het publiek van Caritas soms moeite heeft om zijn weg te vinden naar de vele diensten en organisaties die beschikbaar zijn in Brussel”, zegt Saskia Curchod, die de Info Kiosk BXL leidt. “In de Info Kiosk BXL verstrekken we basisinfo en verwijzen we mensen door naar de juiste plek.”
Iedereen van buitenlandse afkomst die informatie nodig heeft, kan zonder afspraak tijdens de openingsuren binnenspringen in de Liefdadigheidstraat. Telefoneren of whatsappen kan ook.
Aangepast stadsplan
Van verhuizen, rijbewijzen, wonen, school, taalcursussen, mutualiteit en mentale en fysieke gezondheid: de Info Kiosk behandelt een brede waaier aan onderwerpen. “Bezoekers kunnen ook informatie krijgen over de vele diensten en organisaties die in Brussel beschikbaar zijn”, legt Saskia uit. “We bieden ook nuttige documenten aan die zijn opgesteld door Caritas of andere organisaties, zoals een stadsplan dat is aangepast aan ons publiek.”
Beter samenwerken
Het doel van de Info Kiosk is om nieuwkomers snel en eenvoudig wegwijs te maken in onze complexe samenleving. Daarvoor werken we intens samen met andere organisaties (al dan niet van de overheid) in Brussel. Het is niet de bedoeling om het werk van bestaande diensten over te nemen, wél om ze aan te vullen en de toegang ertoe te vergemakkelijken.
Waar vind je de Info Kiosk BXL?
- Wil je langskomen? Dat kan:
In de Ghandi-zaal (naast de receptie).
Caritas International, Liefdadidgheidstraat 43, 1210 Brussel.
Op maandag en donderdag van 13u tot 16u30.
Geen afspraak nodig.
- Wil je bellen op whatsappen? Dat kan:
Op: +32 474 94 54 62.
Op werkdagen van 9 tot 17u.