Caritas steunt 505-Concerten voor menselijkheid in Antwerpen

Caritas International België Caritas steunt 505-Concerten voor menselijkheid in Antwerpen
16/04/2024

Het Antwerpse Sint-Jansplein swingt op 5 mei! Want dan vinden de 505-Concerten voor menselijkheid plaats. Acht uur lang werken artiesten en sprekers samen om een stevig statement te maken voor een betere wereld. Natuurlijk steunt Caritas International dit evenement!

Het stoppen van de oorlog in Gaza, minder armoede, geen racisme, … menselijkheid betekent voor iedereen iets anders. Het maakt niet uit. Als je mee een statement wil maken voor een betere, mooiere, lievere, zachtere wereld, ben je op 5 mei welkom op het Sint-Jansplein in Antwerpen.

Van 13u tot 21u – acht uur non-stop! – luister je daar naar de beste muziek en interessante sprekers. En dat helemaal gratis.

505-concerten voor menselijkheid is een burgerinitiatief, gesteund door artiesten, middenveldorganisaties, de cultuursector en bedrijven. En ook door Caritas International! Want ook wij stellen vast dat de wereld best wat menselijker mag zijn. Elke dag zien we hoe moeilijk kwetsbare mensen het hebben om een menswaardig leven te leiden. We staan hen bij in eigen land, en steunen onze collega’s van de Caritassen in het buitenland.
Laten we samen zorgen voor wie kwetsbaar is, hier en verder weg, nu en in de toekomst.

De 505 – Concerten voor menselijkheid vinden plaats op zondag 5 mei op het Sint-Jansplein in Antwerpen. De optredens starten om 13u en eindigen om 21u.

Meer info lees je hier: www.505concerten.be