Caritas International ondersteunt kwetsbare vluchtelingen.

Kwetsbare vluchtelingen

In het kort

Caritas International ondersteunt kwetsbare vluchtelingen: mensen met medische of psychosociale problemen, alleenstaande moeders of niet-begeleide minderjarige vreemdelingen. Daarnaast ondersteunt de cel Integratie ook vluchtelingen die in België aankwamen binnen het kader van het hervestigingsprogramma. Deze vluchtelingen krijgen - na een leven in vluchtelingenkampen - de kans een nieuw leven op te bouwen in België dankzij de hulp van onze coaches. De coaches zorgen ervoor dat ze in hun noden worden voorzien en, als nodig, dat ze worden doorgestuurd naar specifiekere ondersteunings-diensten.

Nieuws "Kwetsbare vluchtelingen"

Projecten "Kwetsbare vluchtelingen"

Alle projecten

• 2.212

mensen verloren tussen januari en mei 2017 het leven in een poging om Europa te bereiken vanuit Libië.

• 100%

van de kwetsbare families opgevangen door Caritas werden in 2016 begeleid naar een definitieve woning.

• 14.559

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË TUSSEN JANUARI EN SEPTEMBER 2017.

Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift