Griekenland is het Europese land dat het hoofd moet bieden aan de instroom van vluchtelingen die de oorlog in het Midden-Oosten ontvluchten via de Turkse kust.

In het kort

De aanhoudende besparingsmaatregelen in het kader van de onderhandelingen met de EU en het IMF hebben vreselijke gevolgen gehad voor de Griekse samenleving. Meer dan drie miljoen mensen leven onder de armoededrempel, meer dan de helft van de jongeren is werkloos… Maar Griekenland is ook het Europese land dat het hoofd moet bieden aan de instroom van vluchtelingen die de oorlog in het Midden-Oosten ontvluchten via de Turkse kust. Voor een land dat al op de rand van het faillissement staat, betekent de aankomst van tienduizenden vluchtelingen een bijzondere uitdaging. Terwijl de Europese lidstaten terughoudend zijn om hun solidariteit te betuigen, deed het Caritas netwerk grote inspanningen om Caritas Hellas te steunen, die zo snel kon groeien in efficiëntie en capaciteit. Met de bijdragen van Caritas België worden zowel de vluchtelingen (op de eilanden, in Athene of bij de grens met Macedonië) als de kwetsbare Griekse gastgemeenschap geholpen.

Projecten "Griekenland"

Alle projecten
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift