In het kort

De wet van 12 januari 2007 stelt dat elke asielzoeker in België recht heeft op opvang vanaf het indienen van zijn aanvraag en dit voor de hele duur van de procedure. Fedasil, het federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers, wijst hen een opvangplaats toe in een collectief centrum of in een individuele woning, afhankelijk van de kwetsbaarheid van de persoon. In opdracht van de overheid organiseert Caritas International al 15 jaar lang de opvang van asielzoekers in individuele woningen.

Nieuws "Asielzoekers"

Projecten "Asielzoekers"

Alle projecten

Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift