Asielzoekers

In het kort

De wet van 12 januari 2007 stelt dat elke asielzoeker in België recht heeft op opvang vanaf het indienen van zijn aanvraag en dit voor de hele duur van de procedure. Fedasil, het federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers, wijst hen een opvangplaats toe in een collectief centrum of in een individuele woning, afhankelijk van de kwetsbaarheid van de persoon. In opdracht van de overheid organiseert Caritas International al 15 jaar lang de opvang van asielzoekers in individuele woningen.

Nieuws "Asielzoekers"

Projecten "Asielzoekers"

Alle projecten

• 2.212

MENSEN VERLOREN TUSSEN JANUARI EN MEI 2017 HET LEVEN IN EEN POGING OM EUROPA TE BEREIKEN VANUIT LIBIË

• 14.559

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË TUSSEN JANUARI EN SEPTEMBER 2017.

• 40%

van de personen die in februari 2017 aankwamen in het Belgisch opvangnetwerk zijn families.

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift