In het kort

De Filipijnen, een archipel van 7.107 eilanden met een totale oppervlakte van ongeveer 300.439 km2, is het derde land in de wereldrangschikking van landen die het meeste risico lopen op natuurrampen. Op 8 november 2013 lieten meer dan 6.000 mensen het leven door de tyfoon Haiyan (in de Filipijnen bekend onder de naam Yolanda). De materiële verliezen worden op meer dan 1.792 miljard euro geschat. Via haar netwerk kwam Caritas meteen ter hulp aan de meest kwetsbaren. Haar herstel- en ontwikkelingsprojecten zullen in 2017 eindigen.

Nieuws "Filipijnen"

Projecten "Filipijnen"

Alle projecten

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift