Hervestiging is een procedure waarbij vluchtelingen worden overgebracht naar een derde land.

Hervestiging

In het kort

Hervestiging is een procedure waarbij vluchtelingen worden geselecteerd en overgebracht van een land waar ze bescherming hebben gezocht naar een derde land dat voorafgaand haar akkoord gaf voor het verlenen van een duurzaam verblijfsrecht. Deze maatregel biedt een oplossing voor mensen die niet kunnen terugkeren naar hun land van herkomst maar ook niet de nodige bescherming kunnen genieten of de nodige integratieperspectieven hebben in het eerste land van opvang.

De cel Integratie van Caritas International, in nauwe samenwerking met de deelnemende OCMW’s, begeleidt deze mensen doorheen de administratieve stappen en ondersteunen ze bij het opbouwen van een netwerk (organisaties, leerkrachten, buren,…) in België.

Nieuws "Hervestiging"

• 7.554

ASIELAANVRAGEN VAN SYRIËRS IN BELGIË IN 2015

• 1.322

ASIELAANVRAGEN IN BELGIË IN JULI 2016

• 10.000

ERKENDE VLUCHTELINGEN ZOEKEN EEN HUURWONING

Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift