In Congo doet Caritas International samen met haar partners naast noodhulp en heropbouw ook aan duurzame ontwikkeling...

In het kort

Caritas International is aanwezig in DRC sinds 1960 en heeft sinds 1998 een eigen landenkantoor om haar expertise op het gebied van voedselzekerheid (en verwante sectoren zoals WASH) verder te ontwikkelen en te verbeteren in samenwerking met de lokale diocesen.

Caritas International doet samen met haar partners naast noodhulp en heropbouw ook aan duurzame ontwikkeling waar empowerment van de lokale gemeenschap centraal staat.

Vandaag bestaat Caritas International uit 12 personen (Congolese collega’s en coöperanten) die samenwerken met Caritas Congo en tien van de 47 lokale diocesen. Caritas International is actief in meerdere nationale en provinciale clusters en maakt deel uit van het Raadgevend comité “Pooled Fund” en Forum van Ngo’s in DRC.

Caritas
international
in DEMOCRATISCHE REPUBLIEK CONGO

+ -

Projecten "Democratische Republiek Congo"

Alle projecten
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift