In Congo zet Caritas International samen met haar partners in op noodhulp, heropbouw en duurzame ontwikkeling.

In het kort

Caritas Internationaal is actief in de DR Congo sinds 1960. Zij heeft een kantoor ter plaatse. Op die manier wonen en werken de programmabeheerders zo dicht mogelijk bij de Congolese realiteit. Op vraag van, en samen met haar lokale partners, werkt Caritas International zowel noodhulp- en heropbouwprojecten uit als programma’s voor duurzame ontwikkeling.
De weerbaarheid van de lokale bevolking vergroten, dat is het opzet van Caritas International. Met haar partners, hoofdzakelijk diocesane Caritasorganisaties, werkt zij vooral in het domein van de voedselzekerheid en de crisisbeheersing: enerzijds wordt een waarschuwingssysteem uitgebouwd, anderzijds wordt gewerkt aan een optimalisering van de hulpverlening.

Nieuws "Democratische Republiek Congo"

Projecten "Democratische Republiek Congo"

Alle projecten
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift