Filipijnen :

In het kort

De Filipijnen, een archipel van 7.107 eilanden met een totale oppervlakte van ongeveer 300.439 km2, is het derde land in de wereldrangschikking van landen die het meeste risico lopen op natuurrampen. Op 8 november 2013 lieten meer dan 6.000 mensen het leven door de tyfoon Haiyan (in de Filipijnen bekend onder de naam Yolanda). De materiële verliezen worden op meer dan 1.792 miljard euro geschat. Via haar netwerk kwam Caritas meteen ter hulp aan de meest kwetsbaren. Ook op de lange termijn werden projecten voor herstel en ontwikkeling opgezet.

Nieuws "Filipijnen"

Projecten "Filipijnen"

Alle projecten
Caritas International België

Ik deel mijn vreugde

Je bent jarig, gaat trouwen, verwacht een kindje of gaat met pensioen? Maak dit mooie moment nóg mooier door jouw geluk te delen met de meest kwetsbaren!

Ik deel mijn vreugde
Caritas International België

Ik doe een gift

Wat zouden we doen zonder jou en jouw vrijgevigheid? Samen strijden we tegen honger, armoede en geweld. Zo tover jij een glimlach op vele gezichten.

Ik doe een gift