Walk in my shoes bestaat dankzij hen

Caritas International België Walk in my shoes bestaat dankzij hen

Justice & Paix - In oktober 2021 hebben ongeveer 60 leerlingen van het zesde middelbaar de educatieve tool "Walk in my shoes" live uitgetest tijdens het lanceringsevent in de lokalen van Caritas International in Brussel.

26/11/2021

De serious game “Walk in my shoes”, die je in de schoenen laat staan van een vluchteling, is het resultaat van een samenwerking tussen vele mensen die we van harte willen bedanken.

www.walk-in-my-shoes.be zou niet bestaan hebben zonder de gezamenlijke inspanning van de vele mensen die bijna een jaar lang aan deze tool gewerkt hebben. Jonge vluchtelingen die in België wonen, deelden hun verhalen en ervaringen voor onze camera’s. Getalenteerde geluids-, beeld- en webprofessionals brachten de verhalen tot leven. Talentvolle jonge acteurs verleenden hun stemmen aan de personages. Grafisch ontwerpers, vertalers, tolken en ondertitelingsdiensten hebben eveneens hun volle energie in het project gestoken. Betrokken leraren brachten hun pedagogische inzichten in. Ze hebben allemaal hun talent, maar ook hun hart en hun tijd in dit project gestoken omdat ze erin geloofden. Dit engagement heeft ons enorm geraakt. Uit de grond van ons hart, bedankt om deze droom met ons gedeeld te hebben en om hem waargemaakt te hebben!

• Productiecoördinatie – Antonella Lacatena en Sophie De Brabandere (Switch asbl)
  • Illustraties en ontwerp – Marion Doumecq Lacoste
  • Webontwikkeling – Arnaud Browet
  • Geluid – Luc Laret
  • Videoproductie – Mortimer Petre
  • Acteurs/actrices – Morgane Heugens, Emma Soto, Julien De Wispelaere, Berdien Schepers, Yana Steenhout, Pieter De Brabandere
  • Leerkrachten – Séverine, Maryse, Catherine, Marijke, Bernadette, Marieke, Carolien, Katrien.
  • Vluchtelingen (namen niet vrijgegeven)
  • Experten – Lucia De Haene, Sébastien Deschamps, Jonas Gretry, Laurens Coessens, en nog anderen
  • Trailer – Delphine Steckelmacher (Eprod)
  • Ondertiteling – Pamela Grillet-Paysan (Babelsub)