Vreemd gaan eten: een week van ontmoetingen van 17 tot 24 juni

Caritas International België Vreemd gaan eten: een week van ontmoetingen van 17 tot 24 juni
11/06/2018

De actie “Vreemd gaan eten” kent haar hoogtepunt op 20 juni 2018 met Wereldvluchtelingendag. Verzeker jezelf van een plaatsje op deze ontmoetingsmomenten tijdens de actieweek van 17 tot 24 juni.

Ga in gesprek op een van onze vier evenementen… Ga samen aan tafel met migranten en vluchtelingen, ga samen op weg.

17 juni : een zondag in de Logis de Louvranges

Van 10u tot 17u opent onze opvangstructuur voor alleenstaande vrouwen en moeders haar deuren. Op het programma staan wandelingen van 5 en 10 km met onderweg ludieke animatiestands, maar ook een optreden, een maaltijd en vooral een gezellige sfeer! Om 14u kun je gaan luisteren naar Chicos y Mendez, een groep die Latijns-Amerikaanse muziek heruitvindt. Hun liedjes doen je dansen op latinoritmes, akoestische reggae en wereldmuziek. Een concert dat strijdbaarheid en vreugde combineert.

Meer informatie vind je op het Facebookevenement.

Woensdag 20 juni in Brussel en Antwerpen

20 juni is wereldvluchtelingendag. Samen vieren we deze speciale dag in twee verschillende steden, waar lokale bevolking, voorbijgangers en mensen op de vlucht elkaar informeel kunnen ontmoeten

• In Brussel van 12u tot 16u op het Albertinaplein
    Aan tafel in het hart van de hoofdstad! Je kunt er iets kleins knabbelen en je dorst lessen, maar ook deelnemen aan korte workshops over asiel en internationale bescherming. De hele namiddag krijg je de kans om te praten met migranten die door Caritas gemobiliseerd werden. Wil je de ontmoeting aangaan? Kom meer te weten over dit evenement op onze website of op Facebook.
  • In Antwerpen van 14u tot 16u in het stadpark van Antwerpen (op de hoek van de Rubenslei en de Van Eycklei)
    De ontmoetingen zullen plaatsvinden rond diverse animaties die het gesprek op gang brengen. Leuk extraatje: een ijskraam met gratis ijsjes. Dat smaakt naar ontmoetingen! Wil je de ontmoeting aangaan? Kom meer te weten over het evenement op onze website of op Facebook.

22 juni 2018 : een vrijdagavond in onze opvangstructuur van Scherpenheuvel

Van 16u tot 22u verwelkomt onze opvangstructuur voor asielzoekers u met open armen. We eindigen de week in schoonheid met verschillende animaties: schmink voor kinderen, rondleidingen door de bewoners van het centrum, workshops (dabke, djembé, knutselen, koken), een show met werelddans, vrij podium en natuurlijk de gelegenheid om samen te eten. Om de ontmoeting tussen lokale bevolking en asielzoekers te vergemakkelijken zal er een babbelbox opgezet worden. Zo wordt het gesprek op gang gebracht en kun je jouw vragen stellen. Wil je de ontmoeting aangaan? Kom meer te weten over dit evenement en schrijf je in via ons onlineformulier.

Inschrijven? Niet nodig!

De ontmoeting aangaan is heel simpel: kom gewoon naar een van onze vier evenementen.

#ShareJourney: Samen aan tafel, samen praten, samen op weg.

Verwant nieuws