Fiscale attesten: nu in je brievenbus

Caritas International België Fiscale attesten: nu in je brievenbus

Met je bijdrage sta je onze noodhulpteams bij in de meest kwetsbare uithoeken van onze planeet. Hier in Burundi hielp je ons boerenfamilies te redden van de honger. - Isabel Corthier/Caritas International

21/02/2022

Heb je je fiscaal attest voor 2021 goed hebt ontvangen? Want zo kan je tot 45% van je giften via een belastingvermindering terugkrijgen. Maar het fiscaal attest is meer dan een officieel document! Het is ook een gelegenheid om terug te blikken op alle mooie dingen die je hebt helpen bereiken. Dankzij de steun van donateurs zoals jij hebben kwetsbare mensen nieuwe kansen gekregen. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: hartelijk dank!

Bij een aardbeving in Haïti in augustus 2021 verloren meer dan 2.000 mensen het leven. 10.000 mensen raakten gewond. 30.000 gebouwen werden verwoest. “We hebben voedselhulp nodig”,  stelde Sylvie Bontemps, projectcoördinatrice van Caritas in Haïti, na de tragedie vast. “Want de markten en winkels zijn gesloten. En de kleine voedselvoorraden die sommige mensen nog hadden, geraken stilaan uitgeput.” Caritas was meteen ter plaatse. Met voedsel, drinkbaar water en hygiënekits. Onmisbare hulp om te overleven, dankzij jou.

Caritas International België Fiscale attesten: nu in je brievenbusDankzij jouw bijdrage kon Caritas in Haïti voedsel en persoonlijke verzorgingsproducten bezorgen aan Naomi C., alleenstaande moeder en overlevende van de aardbeving – Pamela Stathakis/Caritas

>>LEES OOK: Haïti in grote nood. De hulp komt op gang. Interviews

In 2021 deden we vaak een beroep op jouw solidariteit om te strijden tegen honger en crisissen zoals die in Haïti. Door op onze oproepen te reageren, maakte je het verschil voor veel kwetsbare mensen in verschillende landen. Dankzij jouw bijdragen konden we het hoofd bieden aan corona, en hulp en veiligheid verlenen aan de overlevenden van grote crisissen in Oeganda, Burundi, Goma, Libanon én België.

JOUW WARME STEUN IN CIJFERS

Caritas International België Fiscale attesten: nu in je brievenbus

>>STEUN VANDAAG NOG MET EEN GIFT

Maak vandaag al het verschil voor de noodsituatie van morgen

Als de nood het hoogst is, is Caritas nabij. Om kwetsbare gezinnen uit de nood te helpen, zijn we dringend op zoek naar 1.000 schenkers die 75 euro willen bijdragen aan het Hongerfonds van Caritas International[1]. Met een Hongerfonds van 75.000 euro kunnen we altijd en overal klaarstaan met voedselhulp in dringende noodgevallen. We mikken hoog, maar het is haalbaar. Zeker als jij meedoet! Zo kunnen we onmiddellijk in actie komen bij de volgende humanitaire of natuurramp. Want de vraag is niet óf die er komt. Wel waar en wanneer.

Steun ons Hongerfonds. Kom samen met ons op voor een menswaardig leven voor de meest kwetsbare mensen op onze planeet. Doe een gift via ons onlineplatform of op BE 88 0000 0000 4141 met de mededeling ‘HONGER’.

Hartelijk dank.

Heb je in 2021 40 euro of meer geschonken, maar nog geen fiscaal attest ontvangen? Neem dan contact op met Davy De Witte, medewerker fondsenwerving. Je kunt hem bellen op het nummer 02 431 00 72 of mailen naar d.dewitte@caritasint.be.

1

Als je in 2022 40 euro schenkt, in één of in meerdere keren, heb je opnieuw recht op een fiscaal attest. Je krijgt zo tot 18 van die 40 euro terug als belastingvermindering. Dank je wel!

Verwant nieuws