Overlijden van de heer Frank De Coninck, voorzitter van Caritas International

Caritas International België Overlijden van de heer Frank De Coninck, voorzitter van Caritas International
14/03/2022

Met verslagenheid brengen wij u op de hoogte van het overlijden van de heer Frank De Coninck, voorzitter van Caritas International België. Onze gedachten gaan uit naar zijn familie, zijn dierbaren en alle mensen die de afgelopen jaren met hem hebben samengewerkt.

Frank De Coninck vatte dit jaar zijn tweede termijn aan als voorzitter van Caritas International, na eerst voorzitter van Caritas in Belgium te zijn geweest. Hij nam deze verantwoordelijkheden op zich na een diplomatieke carrière, een opdracht als Speciaal Gezant van het Ministerie van Buitenlandse Zaken voor het Gebied van de Grote Meren, en als Grootmaarschalk van het Hof.

>OOK TE LEZEN: 3 vragen aan Frank De Coninck, nieuwe voorzitter van Caritas International

“We zullen Frank herinneren als iemand die nauwgezet zijn dossiers opvolgde, altijd bereid was te luisteren naar collega’s die betrokken waren bij de netelige dossiers die zijn aandacht vroegen”, aldus François Cornet, directeur van Caritas International.

De begrafenis heeft plaats op vrijdag 18 maart om 11 uur in de Abdij Ter Kameren in Brussel. Wie zijn nagedachtenis en inzet wil eren, kan dit op vraag van de familie doen met een gift op BE88 0000 0000 4141 met vermelding ‘3304 Oekraïne, op ons online betalingsplatform of via het Consortium 12-12.