Caritas International en Donorinfo

Caritas International België Caritas International en Donorinfo

Isabel Corthier - Nepal, een jaar na de aardbevingen.

16/01/2019

Caritas International is geregistreerd op Donorinfo. Maar wat betekent dit nu precies? Wat doet Donorinfo en wat heb jij eraan?

Donorinfo is een onafhankelijke organisatie die potentiële schenkers wil helpen om de financiën van goede doelen te begrijpen. Het is dus geen ledenorganisatie en is op geen enkele manier gebonden aan de organisaties die terug te vinden zijn op Donorinfo.be.

Transparantie en vertrouwen

Caritas koos ervoor om haar rekeningen en werking door Donorinfo te laten controleren. Transparantie is belangrijk, voor jou én voor ons. Zo kunnen wij tonen dat jouw giften goed besteed worden, en kun jij met een gerust hart schenken.

Op de website van Donorinfo vind je onze kosten en opbrengsten in detail terug, maar ook andere informatie zoals de leden van de Raad van Bestuur of het aantal vrijwilligers. Zelf stellen wij deze informatie ook beschikbaar via ons jaarverslag.

De controle van onze rekeningen gebeurt jaarlijks door een bedrijfsrevisor. Donorinfo analyseert de rekeningen en verwerkt de analyse in een rapport dat op hun website wordt gepubliceerd. In dit rapport kun je goede doelen vergelijken en worden enkele trends geduid.

Blijf op de hoogte

Wij beperken ons niet tot het jaarlijks delen van financiële informatie via Donorinfo, maar communiceren regelmatig over de projecten die met en dankzij jou werden verwezenlijkt. Dit doen we via ons trimestrieel magazine en deze website, maar ook via onze sociale media en nieuwsbrieven. Een keer per jaar publiceren we ook een jaarrapport met financiële en operationele gegevens. Deze gegevens zijn ook beschikbaar op verschillende portalen, zoals dat van Donorinfo.

We stellen alles in het werk om jouw privacy te beschermen via een ethische en transparante behandeling van je gegevens.

Meer informatie?

Als je meer wil weten, kan dat op de volgende manieren: