Vernieuwd lespakket Between2Worlds

Caritas International België Vernieuwd lespakket Between2Worlds

© Marie Defreyne / Caritas International

27/04/2023

Als het over migratie en vluchtelingen gaat, evolueert de realiteit voortdurend. Als leerkracht ga je natuurlijk graag aan de slag met lesmateriaal dat actueel is. De voorbije maanden gaven wij onze fiches binnen het lespakket Between2Worlds dan ook een grondige update.

WAT HOUDT DEZE UPDATE PRECIES IN?

Naast een update van het cijfermateriaal, werd ook de inhoud van de fiches onder de loep genomen. We geven meer duiding bij bepaalde complexere begrippen en integreerden nieuwe inzichten en actuele ontwikkelingen. Ook voegden we hier en daar extra didactische tips toe.

Caritas International België Vernieuwd lespakket Between2Worlds

WAAROM AAN DE SLAG GAAN MET BETWEEN2WORLDS IN JE KLAS?

Migratie en mensen op de vlucht is een actueel topic. Uit onderzoek blijkt dat leerlingen hier graag over willen leren. Maar het is ook een complex en beladen thema waarover veel desinformatie de ronde doet.

Dit lespakket wil leerkrachten ondersteunen om op een onderbouwde manier met dit thema aan de slag te gaan. We geven de nodige duiding en verdieping via een aparte fiche met achtergrondinformatie en in de fiches zelf. Het lespakket is flexibel: de verschillende lesfiches kunnen los van elkaar gebruikt worden. De werkvormen zijn eenvoudig toe te passen, afwisselend en activerend. Het materiaal is gratis en kant-en-klaar: je hoeft enkel hier en daar iets af te printen.

HEB JE NOG VRAGEN/OPMERKINGEN/SUGGESTIES?

Zit je nog met vragen? Of wil je graag een opmerking of suggestie doorgeven? Aarzel dan niet om contact op te nemen.

De vernieuwde fiches, kan je hier terugvinden.

Met de steun van de Belgische Ontwikkelingssamenwerking – DGD