Een bijzondere gast in jouw klas?

Caritas International België Een bijzondere gast in jouw klas?
27/09/2018

Sinds dit schooljaar maakt Caritas International het mogelijk voor alle leerkrachten of iedereen die met jongeren werkt om een persoon uit te nodigen met een vluchtverhaal. Niet alleen vertelt deze getuige over zijn ervaring als vluchteling, er wordt ook een echte uitwisseling tot stand gebracht.

We merken steeds meer vooroordelen ten opzichte van vluchtelingen en migranten, terwijl de kennis van deze thematiek vaak abstract is. Daarom organiseren wij de workshop “Between 2 worlds”. Kennis en inzicht bijschaven op een ludieke manier staat hier centraal. Maar sinds kort laten we ook iemand aan het woord die zelf gevlucht is. Zo brengen we de realiteit een beetje dichter bij de jongeren.

Storytelling

Na een stevige vorming ‘storytelling’ te hebben gevolgd, gaan de getuigen met hun vluchtverhaal naar de klas. Deze vorming helpt hen om hun verhaal te brengen op maat van jongeren. We geloven dat uitwisseling en ontmoeting de sleutel zijn voor meer begrip en verdraagzaamheid. Nadien is er ruimte voor het stellen van vragen.

Vraag nu je workshop en/of ontmoeting met een getuige aan! De ontmoeting kan plaatsvinden in het kader van een Between 2 worlds- workshop of in het kader van een ander project gelieerd aan deze thematiek.

Interesse?

Je vindt hier alle info over de workshop « Between 2 worlds » en het aanvraagformulier.

Nog vragen? Neem contact op met Nele Bossens via <a href="mailto:n.bossens@caritasint.be of via + 32 476 97 80 08