Workshop – Between 2 worlds

Caritas International België Workshop – Between 2 worlds

Dagelijkse verschijnen er berichten in de media over vluchtelingen en asielzoekers. Iedereen heeft tegenwoordig ook –desondanks de complexiteit- een mening over dit onderwerp. Maar wie zijn die vluchteling eigenlijk en waar komen ze vandaan? Waarom zijn deze mensen hun land ontvlucht? En wat staat hen te wachten eens in België aangekomen? In onze workshop Between 2 Worlds staan we stil bij deze vragen en proberen we tegelijk op ludieke wijze bestaande vooroordelen te ontmantelen.

Between 2 Worlds

Between 2 worlds is een workshop waarin leerlingen kennismaken met de realiteit van vluchtelingen. Cijfers worden in perspectief geplaatst, bepaalde vooroordelen worden onder de loep genomen, het debat wordt aangewakkerd.

Deze workshop is bestemd voor leerlingen van de 2de en 3de graad secundair onderwijs en maakt idealiter deel uit van een groter pedagogisch project rond de thematiek van migratie en vluchtelingen ((onderwerp behandeld tijdens de les, solidariteitsproject, organiseren van een actie, enz.) of in het kader van  een wereldburgerschapsproject op school.

Wil je rond deze thematiek verder aan de slag gaan op je school maar je weet niet hoe? Neem contact op met ons en we begeleiden je hier graag in!

Praktische informatie

Doelgroep: Leerlingen 2de en 3de graad secundair en jongeren tussen 14 en 18 jaar.

Praktische details: De workshop duurt 2 lesuren en wordt gegeven door een educatief medewerker van Caritas International.

Richtprijs: € 50 per 2 lesuren (en € 25 per extra blok van 2 lesuren op dezelfde dag in dezelfde school)

Wanneer? De workshop moet minstens een maand op voorhand aangevraagd worden zodat wij alle praktische zaken kunnen regelen.

Heb je interesse?

Vul hieronder het formulier in om een vorming aan te vragen!

Nog vragen?

Mail of bel Steffi Vermeire, Verantwoordelijke wereldburgerschapseducatie