Wij zetten onze schouders onder Other Talk! (Video)

Caritas International België Wij zetten onze schouders onder Other Talk! (Video)

Screenshot van de video Wat is Other Talk, gerealiseerd door 11.11.11

11/02/2022

Migratie en vluchtelingen: ofwel ben je ervoor, ofwel ben je ertegen. Zo lijkt het althans. Want voor een genuanceerde stem is er geen plaats in het debat. Met het project ‘Other Talk’ wil Caritas International daar verandering in brengen.

Other Talk is een driejarig programma, onder de coördinatie van 11.11.11 en Vluchtelingenwerk Vlaanderen. Het wil nuance brengen in het gepolariseerde migratiedebat in Vlaanderen en mensen die zich tussen de tegenpolen van het debat bevinden, weer bij de conversatie betrekken. Naast Caritas International zijn ook IOM, Orbit, School zonder racisme en Tumult partners van Other Talk.

Wat is Other Talk – On migration?

Met Other Talk proberen we meer genuanceerde stemmen aan bod te laten in het debat over migratie en vluchtelingen. Wij geloven dat iedereen een boeiende bijdrage kan leveren aan dit gesprek, ook zij die geen uitgesproken mening hebben over dit thema. Door meerdere visies naast elkaar te leggen en het fenomeen vanuit verschillende invalshoeken te bekijken, kunnen we samen tot een meer verwelkomende samenleving komen.

Other Talk zet zich, gesteund door academisch onderzoek, in op 2 belangrijke domeinen:

• Onderwijs
  • Middenveld

>> Meer info over het volledige project vind je op de website van 11.11.11.

Wat doet Caritas International?

Caritas International heeft twee concrete projecten die zich richten op deze domeinen.

Met Other Talk – teaching migration ondersteunen we huidige en toekomstige leerkrachten in het Nederlandstalig secundair onderwijs om met  thema’s zoals migratie, vluchtelingen, diversiteit en mediawijsheid aan de slag te gaan. Wil je meer weten over dit project? Lees het artikel Digitale leeromgeving voor leerkrachten krijgt vorm!

Met Other Talk – goes local richten we ons op middenveldorganisaties, onthaalgroepen en lokale beleidsactoren. Samen met hen bekijken we hun rol in de communicatie rond migratie en vluchtelingen naar een breed publiek. Wil je meer weten over dit project? Lees het artikel Other Talk… goes local!

>> Blijf je graag op de hoogte van dit project? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief

>> Een vraag over Other Talk – Goes Local? Neem contact met Joke Dillen via j.dillen@caritasint.be

>>  Een vraag over Other Talk – Teaching Migration? Neem contact op met Ellen Vandamme via e.vandamme@caritasint.be