Opvang voor de kleinste bewoners in Scherpenheuvel

Caritas International België Opvang voor de kleinste bewoners in Scherpenheuvel

Isabel Corthier - Alleenstaande moeders en vaders uit het opvangcentrum van Scherpenheuvel kunnen vanaf nu rekenen op de eigen onthaalouder Hajar.

23/10/2020

Enkele maanden geleden opende het opvangcentrum van Caritas in Scherpenheuvel, met de organisatie Ferm Kinderopvang, het kinderdagverblijf “Peeterskasteel”. Hajar Sedouk vangt als enthousiaste onthaalouder kinderen van bewoners uit het opvangcentrum op. Een noodzakelijk aanbod opdat zij kunnen bouwen aan hun toekomst in België. Een mooie reportage van deze unieke samenwerking vind je hieronder.

Kinderopvang in het opvangcentrum

Zo’n 165 kwetsbare verzoekers om internationale bescherming, veelal alleenstaande moeders en vaders, vinden onderdak en begeleiding in dit opvangcentrum. Om deel te kunnen nemen aan het maatschappelijk leven, zoals het volgen van een opleiding of gaan werken, is kinderopvang fundamenteel. Omwille van bereikbaarheidsproblemen en plaatsgebrek in bestaande structuren konden zij moeilijk of niet terecht in andere opvanglocaties. Het team van Scherpenheuvel zocht naar een oplossing  bij de organisatie Ferm.

>>LEES OOK:  Focus op de meest kwetsbaren: “Alles is moeilijker in een rolstoel”

Ferm, samen meerwaarde geven aan het leven

Ferm is een netwerkorganisatie gedragen door vrouwen die, naast ontspannende en educatieve activiteiten, een breed aanbod aan diensten organiseert, zoals onder meer kinderopvang. De unieke samenwerking resulteert in een succesvolle kinderopvang binnenshuis, waar de bewoners een oplossing vinden voor hun jonge kinderen.

Op deze website, kan je meer info over de organisatie vinden: www.samenferm.be

Verwant nieuws