Fraudewaarschuwing: Caritas doet geen deur-aan-deurverkoop

Caritas International België Fraudewaarschuwing: Caritas doet geen deur-aan-deurverkoop

Isabel Corthier

03/10/2018

Bepaalde personen in de regio rond Brussel doen zich momenteel voor als vrijwilligers van Caritas en proberen geld in te zamelen door deur-aan-deurverkoop. Zij hebben echter niets met Caritas te maken en misbruiken onze naam. Waakzaamheid is dus aangeraden!

Aandachtige burgers hebben dit bedrog gemeld in de gemeente Sint-Pieters-Woluwe. Personen die zich voordoen als vrijwilligers van Caritas bellen aan en doen een beroep op uw vrijgevigheid. Ze bieden zogezegd chocolade aan voor het goede doel, maar hebben niets met onze organisatie te maken.

Getuige of slachtoffer van dit bedrog?

Iedereen die getuige of slachtoffer is van dit bedrog wordt aangeraden contact op te nemen met de politie. Aarzel ook niet om het ons te laten weten via onze verschillende kanalen: op +32 2 211 10 55 per e-mail infonl@caritasint.be, Twitter of Facebook.

Geen deur-aan-deurverkoop door Caritas

“We benadrukken dat Caritas geen geldinzamelingen organiseert, noch deur-aan-deur, noch op straat”, zegt François Cornet, directeur van Caritas International. “We betreuren dit gewetenloze wangedrag en doen er alles aan om de daders te vinden.”

De noden blijven enorm voor slachtoffers van geweld, natuurrampen en armoede. “De solidariteit die mensen tonen is hartverwarmend en helpt ons om essentiële hulp te bieden aan diegenen die er meest nood aan hebben”, legt François Cornet uit. “Laat uw vrijgevigheid niet in verkeerde handen terecht komen!” Caritas International steunen zonder risico kan op onze website (www.caritasinternational.be) of op het rekeningnummer BE88 0000 0000 4141.