Jouw fiscaal attest is er!

Caritas International België Jouw fiscaal attest is er!

Caritas Libanon – De noodsituatie in Beiroet na de explosies bracht meteen de medewerkers van Caritas Libanon – en wel honderd vrijwilligers van onze jongerenvereniging Caritas Youth – in actie om te helpen.

19/02/2021

Het fiscaal attest vind je vanaf vandaag in je brievenbus. Het uitgelezen moment dus om terug te blikken op wat we dankzij jouw warme steun samen konden verwezenlijken. Vorig jaar gaven 20.982 schenkers een of meer giften aan Caritas International en maakten daarmee het verschil voor de meest kwetsbaren: ze gaven zorg, voedsel, veiligheid en bescherming aan slachtoffers van zware crisissen.

In Beiroet, bijvoorbeeld, werden duizenden mensen plotseling dakloos na de explosies in de zomer van vorig jaar. Sebastien Dechamps, programmamedewerker van Caritas voor het Midden-Oosten, staat stil bij de tragedie: “Vanuit materieel oogpunt veroorzaakte de explosie in Beiroet in 15 seconden effecten die vergelijkbaar zijn met 15 jaar burgeroorlog. Dat zegt genoeg.” Dankzij de massale steun konden onze plaatselijke collega’s meteen hulp bieden: honderden gewonden werd de eerste hulp toegediend, 124.943 mensen kregen een maaltijd, geneesmiddelen werden verdeeld via twaalf apotheken en mobiele klinieken en duizenden mensen ontvingen hygiëne- of voedselpakketten.

>> LEES OOK: Beiroet: solidariteit in actie en in beeld

In een noodsituatie telt elke minuut. Ook jouw steun!

Caritas International kan hulp bieden omdat we altijd in de buurt zijn als de crisis toeslaat. Wij maken deel uit van een netwerk van 162 nationale Caritas-verenigingen, die tweehonderd landen en regio’s bestrijken. Dit netwerk van duizenden medewerkers en vrijwilligers stelt ons in staat snel en efficiënt noodhulp te organiseren.

Want hoe groot een ramp ook is, hoe zwaar de bevolking ook getroffen is: altijd zie je mensen opstaan die mee de lasten dragen, de pijn verzachten en hulp bieden. Mensen zoals jij. Dit jaar heb jij voedsel, water, kleding en medicijnen gegeven aan slachtoffers van crisissen. Je bood onderdak aan vluchtelingen. Je hebt zaden, planten en gereedschappen uitgedeeld die voor velen nieuwe kansen bieden. Bedankt.

Jouw warme steun in cijfers

Caritas International België Jouw fiscaal attest is er!

>> IK STEUN VANDAAG NOG MET EEN GIFT

Noodfonds voor de noodsituaties van morgen

Om in noodsituaties snel en efficiënt hulp te kunnen bieden, is het ook van cruciaal belang dat we meteen het bedrag van 60.000 euro uit ons noodfonds kunnen vrijmaken, om zo snel mogelijk de nodige hulpgoederen en uitrusting ter plaatse te krijgen. Wij zijn daarom dringend op zoek naar 1.000 mensen die elk 60 euro willen bijdragen. Of 5 euro per maand[1]. Dankzij jou zullen wij opnieuw onmiddellijk kunnen optreden wanneer onze plaatselijke collega’s alarm slaan. Want we weten dat dit zal gebeuren, alleen niet waar en wanneer.

Steun ons noodfonds. Je helpt mensen die door een ramp zijn getroffen en geeft hen het gevoel dat zij niet aan hun lot worden overgelaten. Doe een gift via ons onlineplatform of op BE 88 0000 0000 4141, met de mededeling “Noodhulp”.

Heb jij in 2020 40 euro of meer geschonken, maar geen fiscaal attest ontvangen? Neem dan zeker contact op met Davy De Witte, medewerker fondsenwerving. Je kunt hem bellen op het nummer 02 431 00 72 of mailen naar d.dewitte@caritasint.be.

1

Je gift van 60 euro – of 5 euro per maand – zorgt er nu al voor dat je volgend jaar een fiscaal attest ontvangt (voor giften van 40 euro of meer op jaarbasis wordt een attest uitgereikt). Je krijgt dus 45% van het betaalde bedrag terug, in de vorm van belastingvermindering. Caritas zal je 60 euro inzetten voor mensen in nood, maar voor jou kost het 33 euro. Bij voorbaat hartelijk dank.

Verwant nieuws