Krachten bundelen voor het project Other Talk – Teaching Migration!

Caritas International België Krachten bundelen voor het project Other Talk – Teaching Migration!
19/05/2021

Dit project wil huidige en toekomstige leerkrachten in het Nederlandstalig secundair onderwijs de tools en handvaten aanreiken rond de thema’s migratie, vluchtelingen, diversiteit en mediawijsheid.

Caritas International Belgium en IOM* ontwikkkelen twee instrumenten: een digitale leeromgeving voor huidige leerkrachten en een toolbox voor toekomstige leerkrachten. Sinds januari 2021 zijn we volop bezig met het verzamelen van input van leerkrachten, lerarenopleiders en andere organisaties die met deze thema’s bezig zijn om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de bestaande noden. In het najaar van 2022 lanceren wij de resultaten van dit proces.

Ideeën gezocht!

We zijn nog op zoek naar leerkrachten secundair onderwijs, lerarenopleiders en studenten binnen de lerarenopleiding secundair onderwijs die ons verder kunnen helpen om deze tools zo goed mogelijk op jullie maat te maken.

Daarom lanceren we in mei 2021 een vragenlijst om inzicht te krijgen over de bestaande noden in het onderwijs rond de thema’s migratie, vluchtelingen, diversiteit en mediawijsheid.

>> VUL HIER DE VRAGENLIJST IN

Win een workshop of gratis materiaal

Ben je dus (toekomstige) leerkracht secundair onderwijs of werk je binnen de lerarenopleiding? Vul dan hier onze vragenlijst in en maak als leerkracht kans op gratis educatief materiaal uit ons aanbod of een workshop in jouw klas!

>> BLIJF OP DE HOOGTE ONZE NIEUWSBRIEF

Interesse of vraag?

Een vraag over dit project? Neem contact op met Ellen Vandamme via e.vandamme@caritasint.be

Ben je geïnteresseerd in het andere onderwijsproject binnen Other Talk? Neem dan een kijkje bij Other Talk – School Projects. We toetsen elke stap van onze beide projecten (Other Talk – Teaching Migration en Other Talk – School Projects) af bij de leden van ons Lerend Netwerk. Nieuwe leden zijn altijd welkom!
Wil je op de hoogte blijven van onze projecten, ideeën inbrengen of heb je een educatief aanbod dat aansluit bij het project? Dan is ons Lerend Netwerk misschien iets voor jou! Inschrijven voor het Lerend Netwerk kan via dit formulier.

*

Dit project werd ontwikkeld in samenwerking met IOM.Dit project kadert binnen het Other Talk programma. Other Talk is een driejarig programma van 11.11.11 en Vluchtelingenwerk Vlaanderen, met als doel nuance in het gepolariseerde migratiedebat in Vlaanderen te brengen. Om dat doel te bereiken gaat Other Talk het gesprek aan in drie domeinen: het onderwijs, het middenveld en de media. Meer info over het volledige project vind je op www.11.be/othertalk