Nog tot 31 december, 60% belastingaftrek. Profiteer er nu nog van!

Caritas International België Nog tot 31 december, 60% belastingaftrek. Profiteer er nu nog van!

Canva - Het jaar loopt op zijn einde en daarmee ook de laatste kans op 60% belastingaftrek van jouw giften. Doe vandaag nog een gift!

01/11/2020

Zoals je waarschijnlijk al weet, geven giften van minstens 40 euro per jaar aan Caritas je het volgende jaar recht op een fiscaal attest. Dit is al jaren het geval. Toch is het jaar 2020 in veel opzichten uitzonderlijk, ook wat betreft het belastingvoordeel. De belastingaftrek is zelfs gestegen tot 60%, 15% meer dan voorheen. Dit is een perfecte gelegenheid voor iedereen om een extra geste te doen ter ondersteuning van de meest kwetsbaren.

Wat betekent dit concreet? 60% van het totaalbedrag dat je in 2020 schenkt aan Caritas International, vanaf 40 euro, krijg je terug in de vorm van een belastingvermindering, op voorwaarde dat het totale bedrag van je giften niet meer bedraagt dan 20% van jouw netto belastbaar inkomen. Een gift van 100 euro in 2020 kost dus eigenlijk maar 40 euro. Jouw gift, welk bedrag dan ook, is welkom. Hartelijk dank!

>>IK DOE EEN GIFT

NOODFONDS VOOR DIRECTE HULP

Dit jaar heeft ons eens te meer duidelijk gemaakt dat rampen onvoorspelbaar zijn. Ze gebeuren, maar niemand weet wanneer. En aan elke noodhulp hangt een kostenplaatje. Als er een ramp gebeurt, stellen we meestal 60.000 euro beschikbaar om in de basisbehoeften van de getroffen mensen te voorzien. Dit is een bedrag dat we altijd in reserve moeten hebben.

Dit bedrag is een financiële buffer voor ons noodfonds. Een gift voor dit noodfonds zorgt ervoor dat er meteen hulp kan worden geboden aan de mensen in de grootste nood. Sluit met jouw gift aan bij het noodhulpteam voor de meest kwetsbaren.

Jouw hulp redt levens. Doe een gift voor ons noodfonds, via ons online platform of op het rekeningnummer BE 88 0000 0000 4141, met de mededeling “noodfonds”.