Een jongere op de vlucht. Waar heeft hij of zij recht op in België? (video)

Caritas International België Een jongere op de vlucht. Waar heeft hij of zij recht op in België? (video)

De mogelijkheden van Zoya zijn ook jouw opties. Ontdek het in deze video.

20/08/2021

Ben jij een minderjarige vluchteling in België, aangekomen zonder begeleiding of ouders? Of kom jij via jouw werk of privé-engagementen in aanraken met hen? Dan informeren wij je graag via deze reeks animatievideo’s! In het Engels, Tigrinia, Arabisch en Amhaars kom je meer te weten over de rechten en mogelijkheden van deze jongeren.

Steeds meer komen jongeren alleen aan in België. Niet altijd hebben ze het doel om hier te blijven. Vaak omdat ze onvoldoende geïnformeerd zijn over hun rechten en mogelijkheden in ons land. Dat wil het team van voogden van Caritas International veranderen.

Met deze videoplaylist informeert het team hen en alle betrokken actoren over de opvang- en beschermingsmogelijkheden in België. Breng deze video’s tot bij de juiste personen en steun zo kwetsbare jongeren op de vlucht. Bedankt!

Deze video’s kwamen tot stand met de steun van Fedasil, het Federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers.