Uw eigen actie, een wereld van verschil

Als mensen hun krachten bundelen, bereiken ze meer. Van loopwedstrijden tot een wafelenbak, elk initiatief om geld in te zamelen is welkom.

Miljoenen mensen op de vlucht in het Midden-Oosten. Duizenden slachtoffers van de aardbeving in Nepal. En tal van gezinnen die bij ons komen aankloppen op zoek naar onderdak en bescherming. Eén voor één mannen, vrouwen en kinderen die onze hulp nodig hebben. Iedereen kan ze helpen. Met een gift voor onze noodhulp en opvang maar evenzeer met een inzamelactie met vrienden, familie of collega’s. Doe mee en zamel geld in voor deze mensen die elke steun nodig hebben.

In uw vereniging of parochie

Als mensen hun krachten bundelen kunnen ze meer. Dat tonen ook de inzamelacties die tal van verenigingen of sportclubs al voor Caritas deden. Van een pannenkoeken- of kerstkaartenverkoop, een benefiet met een koor tot driekoningen zingen. Het zijn maar enkele voorbeelden hoe groepen ons humanitair werk steunden.

En ook parochies kunnen er hun beste beentje voorzetten. Met een eenvoudige collecte of verkoop van soep voor –of na de misviering.  Eender wat.

Op zoek naar inspiratie voor een actie? Neem gerust contact op met Caritas medewerker Davy De Witte. Onderaan deze pagina vindt u zijn contactgegevens.

Of met de collega’s?

Ook meer en meer bedrijven organiseren een inzamelactie voor Caritas International. Soms met een eenvoudige collectebus aan het onthaal. Andere organiseren een heuse ontbijtactie. Maar telkens opnieuw zien we een team gemotiveerde collega’s het beste van zichzelf geven om onze projecten te steunen. Af en toe gebeurt het ook dat de baas de opbrengsten verdubbelt. Sla de handen in elkaar met enkele collega’s en steun zo het werk van Caritas International.

Iedereen fondsenwerver

Wat als u nu eens vijf mensen overtuigt 40 euro te schenken aan Caritas International? Dankzij het fiscaal attest kost hen dit slechts 22 euro maar staat er wel 200 euro op onze rekening.

Hoe? Wel, wij sturen u met plezier overschrijvingsformulieren om te verspreiden.

Voor de actie creëren we een unieke bankmededeling. Zo weet u wie de actie steunt.

In beweging

Bewegen is gezond en loont de moeite. Zeker als het voor het goede doel is. Want met een sportieve uitdaging kan iedereen zich inzetten voor Caritas International.

Staat er dit jaar een marathon op de planning? 100 km wandelen op de Dodentocht of fietst u binnenkort de wereld rond? Maak van uw inspanning een fondsenwervende actie. Ga deze uitdaging aan voor één van onze projecten en vraag familie en vrienden u hiervoor te sponsoren.

Een spaarclub voor Caritas International?

Soms is wat geld bijeen sparen ook al een grote hulp. Met elke maand 10 euro opzij te leggen heeft u op een jaar tijd al een mooie som. En wat als elk lid van uw vereniging of parochie meedoet? Of enkele van uw collega’s?

Zo spaart u alleen of in groep een mooi bedrag bijeen voor Caritas International.

Bovendien hebben spaarders recht op een fiscaal attest als ze hun geld rechtstreeks op onze rekening storten.

Hoe gaat u praktisch te werk?

Plant u een actie? Onze collega Davy De Witte helpt u graag op weg. Via d.dewitte@caritasint.be of 02 431 00 72 kan u hem contacteren.

Ook met vragen of allerlei ideeën kan u bij hem terecht. Als u wilt maken we voor u graag een actiepakket met folders, foto’s en een infosheet over het project dat u steunt.

Dankzij jullie!