Vrijwilliger bij het ​​centrum van Scherpenheuvel worden

Het opvangcentrum van Caritas in Scherpenheuvel is op zoek naar extra helpende handen met voeling voor asielzoekers. Wij vangen 165 bewoners op van alle leeftijden. Om hun verblijf hier zo aangenaam mogelijk te maken zoeken we sociale en vooral enthousiaste mensen voor verschillende taken. Kan je sporadisch helpen of op regelmatige basis? Alles is mogelijk!

Specifiek zijn we op zoek naar vrijwilligers voor de volgende taken:

• Vervoer: bewoners brengen en halen van belangrijke afspraken, een uitstapje naar de speeltuin, het vervoer naar een vakantiekamp, een verhuis,… kortom de bewoners veilig en vlot naar hun bestemming brengen. Je hoeft je eigen auto hier niet voor te gebruiken, er is meestal een busje van Caritas ter beschikking.
  • Activiteiten: we zoeken zowel mensen die graag zelf een activiteit organiseren als iemand die liever een activiteit mee begeleidt. Dit kan een activiteit zijn voor kinderen, jongeren, volwassenen, gezinnen,… en ook voor het soort activiteit laten we de creativiteit de vrije loop, denk maar aan een pingpong toernooi, een fotozoektocht op ons domein of een naaiworkshop. Wij horen graag jullie ideeën!
  • Huiswerkbegeleiding: op maandag- , dinsdag- en donderdagavond om 19.00u kan je de kinderen van de lagere school komen helpen met hun huiswerk.
  • Of heb je een ander idee of talent waarmee je ons kan helpen? Ook dan ben je welkom.

Wij bieden jou een afwisselende en sociale vrijwilligerstaak met ruimte voor eigen creativiteit. Je maakt kennis met mensen met een diverse culturele achtergrond en je kan altijd rekenen op ondersteuning van de betrokken collega’s.

Heb jij interesse om vrijwilliger te worden? Of wil je graag meer info over onze werking? Stuur dan een e-mail naar scherpenheuvel-activering@caritasint.be