Lesmateriaal – Inclu Acto

Caritas International België Lesmateriaal – Inclu Acto

Lesmateriaal ontwikkeld door Caritas International. Inclu Acto belicht op interactieve en ludieke wijze vragen over migratie en integratie van vluchtelingen in België en de impact hiervan op onze samenleving. Met Inclu Acto kruipen jouw leerlingen in de huid van Khalid, Louise, Stefan, Naïma, Aman en Caroline en staan ze stil bij dagdagelijkse situaties.

KRUIP IN DE HUID VAN…

Aan de hand van een rollenspel brengt Inclu Acto bepaalde situaties onder de aandacht die de integratie van vluchtelingen in België soms bemoeilijken. Jongeren kruipen echt in de huid van een vluchteling of een Belg waardoor het duidelijker wordt hoe we het samenleven met elkaar kunnen bevorderen.

“In de loop van het spel merkte ik echt dat de groep tot een besef kwam: de integratie van vluchtelingen is een zaak van ons allemaal, zowel die van nieuwkomers als die van de gastgemeenschap”, Gaëlle David, spelbegeleidster.

>> IK BESTEL DIT LESMATERIAAL

MEER INFO OVER het Lesmateriaal

Doelgroep: jongeren vanaf 15 jaar

Aantal spelers: vanaf 12 tot 30 spelers + minimum 1 begeleider

3 doelstellingen in 3 spelfases: “Obstakels voor vluchtelingen”, “Samenleven” en “Wat is mijn rol?”

Spelduur: 3 tot 4 uur

Inhoud: 14 fiches “personages”, 18 fiches “situaties”, 1 gebruikershandleiding (waaronder ook theoretische achtergrond)

HET SPEL BESTELLEN voor jouw leerlingen?

Bestel Inclu Acto in slechts enkele klikken via dit bestelformulier. De totaalprijs bedraagt 10 euro, inclusief verzendkosten.

DEEL JOUW ERVARING

Jouw mening is ontzettend belangrijk voor ons. Omdat we willen vertrekken vanuit jouw ervaring en noden ontwikkelden we een evaluatieformulier op maat. We vragen slechts 5 minuten van uw tijd om ons educatief aanbod te verbeteren. Alvast bedankt! Meer hier.

Bestelformulier Inclu Acto

Jouw contactgegevens

Jouw profiel

Jouw bestelling

Zorg ervoor dat het opgegeven adres hetzelfde is als naar waar jouw bestelling dient verzonden te worden.

Jouw factuur van € 10(x het aantal aangevraagde exemplaren) zal je via email toegestuurd worden nadat je de bestelling hebt geplaats. Bedankt om de betaling ervan zo snel mogelijk in orde te brengen.

Privacy

Wens je dit onderwerp verder uit te diepen? Aarzel niet om onze andere projecten te bekijken op deze site, of schrijf je in op onze nieuwsbrief.
Envoi

Met de steun van de Belgische Ontwikkelingssamenwerking – DGD