Fotografiewedstrijd: Ga met ons mee op terreinbezoek!

Caritas International België Fotografiewedstrijd: Ga met ons mee op terreinbezoek!

Isabel Corthier - De sleutel voor een menselijke en fotografische ervaring

24/10/2019

Waar je ook heen trekt, jouw fototoestel is nooit ver weg? Je hebt een fascinatie om de wereld in beeld te brengen? De onderwerpen migratie en ontwikkeling interesseren je? Wij hebben waar je naar op zoek bent! Caritas International nodigt je uit om deel te nemen aan een fotografiewedstrijd. De prijzenpot: een reis naar het buitenland, fotomateriaal, de mogelijkheid om je werk tentoon te stellen en nog veel meer …

De spelregels

zijn simpel. Jij …

• bent minimum 18 jaar oud op 31 december 2019;
  • hebt een – al dan niet professionele – passie voor fotografie.

> IK STUUR MIJN FOTO’S IN

Nog steeds geïnteresseerd?

Stuur ons een serie van drie tot zes foto’s rond het thema “Stronger societies through migration” voor 31 december. Een korte tekst legt elke foto en de serie in haar geheel uit (details in het wedstrijdreglement). Het thema mag vrij geïnterpreteerd worden: kunst, cultuur, maatschappij, economie, politiek, etc.

De prijzenpot

In februari 2020 kiest een jury van professionele fotografen 12 finalisten. Hieruit wordt 1 winnaar gekozen van de juryprijs. De 11 overige finalisten blijven in de running voor de publieksprijs. Caritas publiceert hun fotoseries op haar Instagram account (@caritasintbe). Na 10 dagen stemmen, wint de serie met de meeste ‘likes’ de publieksprijs.

De 12 winnaars ontvangen persoonlijke feedback van de jury van professionele fotografen. Hun serie kan mogelijks gekozen worden voor een mobiele tentoonstelling in 2020. Zo kunnen zij ook genieten van een of meerdere kwalitatieve afdrukken van hun foto’s.

Zin om deel te nemen?

Waag je kans! Stuur jouw foto’s in voor 31 december 2019 23.59u via het onderstaande formulier.

Om je op weg te helpen, nodigen we je uit om ons rapport “Een gemeenschappelijk huis : Migratie en Ontwikkeling in België” of de samenvatting te lezen.

Meer gedetailleerde informatie kan je vinden in het wedstrijdreglement. Heb je nog vragen? Neem contact met ons op via een e-mail naar advocacy@caritasint.be. Aarzel niet om ook het Facebook evenement van de wedstrijd te volgen (“Concours photo – fotowedstrijd – photocontest“). Zo blijf je zeker op de hoogte van alle nieuwtjes.

We merken tijdelijk problemen bij het invullen van het formulier. We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen. Ondertussen kan je je inzending via mail naar advocacy@caritasint.be sturen. Vergeet zeker niet alle gevraagde informatie in het formulier toe te voegen.

Les inscriptions sont terminées - Inschrijvingen zijn voltooid.

Deze wedstrijd wordt georganiseerd in het kader van het MIND project met financiele steun van het programma van de Europese Unie voor sensibilisering en ontwikkelingseducatie (DEAR). De inhoud van deze wedstrijd valt onder de verantwoordelijkheid van Caritas International en weerspiegelt niet noodzakelijk de officiële standpunten van de Europese Unie.