Pedagogische studiedagen op maat

Caritas International Pedagogische studiedagen op maat

© Isabel Corthier

22/09/2016

Pedagogische studiedagen rond het thema ‘asielzoekers en vluchtelingen’, op maat van je secundaire school.

Beschrijving

We horen steeds meer over asielzoekers en vluchtelingen in de actualiteit. Het is dan ook niet verwonderlijk dat leerkrachten en leerlingen met vragen zitten. Maar hoe ga je best in de klas aan de slag rond het thema? De voorbije decennia heeft Caritas International een schat aan informatie en ervaring verzameld rond het thema. En dit willen we graag delen met scholen.

Pedagogische studiedagen op maat

Vanaf 1 september 2016 bieden wij pedagogische studiedagen op maat aan. Wij komen naar jullie school toe en dompelen jullie schoolteam onder in de wereld van de asielzoekers en vluchtelingen.

Op deze studiedagen gaan we interactief aan de slag rond het thema en bieden wij een antwoord op jullie vragen (rond wereldburgerschapseducatie, maar ook rond sociale en juridische aspecten in het werken met asielzoekers en vluchtelingen).

Doelgroep: leerkrachten (en directies) secundair onderwijs
Praktische details: duur en inhoud zijn afhankelijk van de wensen van de school
Richtprijs: gratis
Wanneer? op aanvraag (vanaf 01/09/2016).

Geïnteresseerd?

Contacteer ons. Debby Van Paesschen, projectmedewerker educatie d.vanpaesschen@caritasint.be – Tel: +32 2 4310070 – Gsm: +32 478 797731

Gelijkaardige projecten

Alle projecten