Een muur vol woorden

Caritas International Een muur vol woorden
29/07/2016

Beschrijving:

Schrijf woorden op je schoolbord om de Syrische leerlingen in Libanon moed in te spreken. En stuur jouw lieve woorden naar ons op!

Lieve woorden voor de Syrische kinderen

Zowel voor leerlingen als leerkrachten betekent september terug naar school gaan: vrienden terugzien, de leerkracht ontmoeten, op de speelplaats spelen en heel wat nieuws ontdekken! Maar… beeld je in dat je een grote leerachterstand hebt omdat je de laatste maanden op de vlucht voor oorlog was? Dat je de leerkracht niet verstaat omdat hij in een vreemde taal lesgeeft? En dat niemand je thuis met je huiswerk kan helpen? Voor de Syrische leerlingen die naar Libanon gevlucht zijn, is het een hele uitdaging om terug naar school te gaan.

Om deze problemen aan te pakken organiseert Caritas International onderwijsondersteuning in de Libanese scholen. En ook jij kunt de Syrische leerlingen steunen die elke dag het beste van zichzelf geven om deze obstakels te overwinnen: stuur hen woorden van aanmoediging en hoop. Stuur ons de woorden die je in verband brengt met onderwijs en het belang ervan voor de toekomst van elk kind. Denk erover na met je klas, schrijf alle woorden op een bord en neem er enkele leuke foto’s van. Stuur ons jullie foto’s via onze website, Facebook, Twitter met de hashtag #refugees2school of per e-mail. Alle foto’s en woorden die we toegestuurd krijgen zullen geschilderd worden op een solidariteitsmuur, die natuurlijk gedeeld zal worden met jullie en al diegenen die, met Caritas, voorbereid worden om in Libanon terug naar school te gaan.

Wil je de situatie van de Syriërs naar je klas halen of meer weten over vluchtelingen in Libanon? Dan zijn onze pedagogische projecten Kerstmis op de Vlucht en Between 2 Worlds misschien iets voor jou.

Geïnteresseerd?

Neem contact op met Eveline Vandevelde, educatie: e.vandevelde@caritasint.be