Onderwijs voor Syrische kinderen en studenten getroffen door het conflict.

Caritas International  Onderwijs voor Syrische kinderen en studenten getroffen door het conflict.

© Isabel Corthier

25/08/2016

PLAATS:

Damascus, Kashkoul, Qusour, en al-Midan

BUDGET:

DUUR:

6 maanden, Oktober 2015 tot maart 2016.

LOKALE PARTNERS:

Caritas Syria

EIGEN FONDSEN:

Syrie-NL

DOEL

De doelstelling van Caritas is om steun te bieden aan kwetsbare families zodat hun kinderen een normale opleiding kunnen verderzetten..

Syrie-p-1-2

CONTEXT

De oorlog in Syrië is al aan haar vijfde jaar toe. De gevolgen voor de scholing van honderdduizenden kinderen en jongeren zijn dramatisch. De situatie van de 4 miljoen Syrische vluchtelingen in de buurlanden is uiteraard zeer moeilijk. De 8 miljoen Syriërs die in hun land gebleven zijn, leven in een echte nachtmerrie. Het merendeel van de scholen is vernield, en elke school die nog overeind staat, is hevig overbevolkt. Gevolg: een hele generatie die amper geschoold is en moeite heeft om een toekomst op te bouwen.

Caritas is met haar netwerk al jaren aanwezig en steunt de families en kinderen in hun streven om naar school te gaan.

BEGUNSTIGDEN

Dankzij de steun van Caritas International en haar netwerk werden meer dan 710 leerlingen en studenten geselecteerd voor onze steun. De selectie gebeurde op basis van objectieve criteria waarmee hun kwetsbaarheid werd bepaald. Ongeveer 310 van hen gaan naar openbare scholen, 200 naar privéscholen en 200 naar universiteiten.

Nuttige documenten

We steunen

P projecten

Caritas steunt projecten van andere organisaties via de uitreiking van fiscale attesten.

Een vraag? Neem contact met ons op

Gelijkaardige projecten

Alle projecten