LESMATERIAAL – Inclu Acto

Caritas International LESMATERIAAL – Inclu Acto

Lesmateriaal ontwikkeld door Caritas International. Inclu Acto belicht op interactieve en ludieke wijze vragen over migratie en integratie van vluchtelingen in België en de impact hiervan op onze samenleving. Met Inclu Acto kruipen uw leerlingen in de huid van Khalid, Louise, Stefan, Naïma, Aman en Caroline en staan ze stil bij dagdagelijkse situaties.

KRUIP IN DE HUID VAN…

Aan de hand van een rollenspel brengt Inclu Acto bepaalde situaties onder de aandacht die de integratie van vluchtelingen in België soms bemoeilijken. Jongeren kruipen echt in de huid van een vluchteling of een Belg waardoor het duidelijker wordt hoe we het samenleven met elkaar kunnen bevorderen.

“In de loop van het spel merkte ik echt dat de groep tot een besef kwam: de integratie van vluchtelingen is een zaak van ons allemaal, zowel die van nieuwkomers als die van de gastgemeenschap”, Gaëlle David, spelbegeleidster.

MEER INFO OVER INCLU ACTO

Doelgroep: jongeren vanaf 15 jaar

Aantal spelers: vanaf 12 tot 30 spelers + minimum 1 begeleider

3 doelstellingen in 3 spelfases: “Obstakels voor vluchtelingen”, “Samenleven” en “Wat is mijn rol?”

Spelduur: 3 tot 4 uur

Inhoud: 14 fiches “personages”, 18 fiches “situaties”, 1 gebruikershandleiding (waaronder ook theoretische achtergrond)

HET SPEL BESTELLEN?

Bestel Inclu Acto in slechts enkele klikken via dit bestelformulier. De totaalprijs bedraagt 10 euro, inclusief verzendkosten.

WILT U NOG MEER DOEN?

Het team wereldburgerschapseducatie van Caritas International ontwikkelde complementaire fiches voor Inclu Acto. Ze dienen als inspiratie om met uw leerlingen nog verder te gaan rond het thema van integratie en samenleven en geven u nog een dieper inzicht in de theoretische kant van de zaak

Uw mening is ontzettend belangrijk voor ons. Omdat we willen vertrekken vanuit uw ervaring en noden ontwikkelden we een evaluatieformulier op maat. We vragen slechts 5 minuten van uw tijd om ons educatief aanbod te verbeteren. Alvast bedankt!

Met de steun van de Belgische Ontwikkelingssamenwerking

Verwant nieuws

Caritas International Inclu Acto bestellen

Inclu Acto bestellen