WORKSHOP – Between 2 worlds

Caritas International WORKSHOP – Between 2 worlds

"Between 2 Worlds":

Dagelijks verschijnen er berichten over asielzoekers en vluchtelingen in de media. Het thema is zeer complex en is niet eenvoudig aan te kaarten in een les. Op basis van onze unieke ervaringen en samenwerkingen met asielzoekers en vluchtelingen, vertalen wij dit thema in een workshop begrijpelijk en toegankelijk voor leerlingen en jongeren.

Between 2 Worlds

Between 2 worlds is een workshop waarin leerlingen zelf kunnen ontdekken: waarom zijn er zoveel migranten op de vlucht in de wereld? Is dit een nieuwe trend? Wat zijn de procedures die asielzoekers in ons land moeten doorlopen? Wat is de realiteit achter de cijfers?

Deze workshop is bestemd voor leerkrachten of animatoren die dit thema willen laten deel uitmaken van een groter pedagogisch project (onderwerp behandeld tijdens de les, solidariteitsproject, organiseren van een actie, enz.) en hiervoor beroep wensen te doen op een externe lesgever om bijkomende informatie te verstrekken vanuit terreinervaring.

Praktische informatie

Doelgroep: Leerlingen 2de en 3de graad secundair en jongeren tussen 14 en 18 jaar.

Praktische details: De workshop duurt 2 lesuren en wordt gegeven door een educatief medewerker van Caritas International.

Richtprijs: € 50 per 2 lesuren (en € 25 per extra blok van 2 lesuren op dezelfde dag in dezelfde school)

Wanneer? De workshop moet minstens een maand op voorhand aangevraagd worden zodat wij alle praktische zaken kunnen regelen.

Heb je interesse?

Vul hieronder het formulier in om een vorming aan te vragen!

Nog vragen?

Mail of bel Steffi Vermeire, Verantwoordelijke wereldburgerschapseducatie