Palestina

In het kort

Het Israëlisch-Palestijns conflict lijkt in een impasse te zitten. Het haalt al lang de voorpagina’s niet meer. Maar het onrecht en het dagelijks geweld, vooral in de Gazastrook, zijn er niet minder om voor de bijna twee miljoen inwoners die als het ware in een open gevangenis leven. Met onze steun blijft de lokale Caritas hardnekkig werken aan de economische ontwikkeling van verschillende achtergestelde Palestijnse gemeenschappen. In Gaza organiseert ze ook gezondheidzorg (onder meer dankzij mobile klinieken), van groot belang in deze context van immense verpaupering.

Caritas
in Palestina

+ -

Projecten "Palestina"

Caritas International Olijfbomencampagne

Olijfbomencampagne

Globalement, Caritas espère défendre les droits humains des Palestiniens dans les territoires occupés, en les aidant spécifiquement à avoir accès à des terres agricoles.

Alle projecten
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift