In het kort

Jordanië is een van de drie buurlanden van Syrië die een groot aantal vluchtelingen opvangt, net als Libanon en Turkije. De toestroom van vluchtelingen maakt het niet makkelijk voor de lokale bevolking: zij wordt geconfronteerd met een economische crisis zonder voorgaande, een overbevraging van de openbare diensten (gezondheidszorg, onderwijs, …), een stijging van de huurprijzen en een algemene verarming.
Caritas International steunt Caritas Jordanië bij het verlenen van humanitaire hulp aan de vluchtelingen in verschillende steden verspreid over het grondgebied (slechts 15% onder hen woont in officiële kampen). Wij helpen daarbij ook de meest kwetsbare Jordaanse families. Daarnaast werken we aan een betere toegankelijkheid van het onderwijs. De enige weg om de kinderen een betere toekomst te bezorgen.

Nieuws "Jordanië"

Projecten "Jordanië"

Alle projecten
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift