Jordanië

Jordanië :

In het kort

Jordanië is een van de drie buurlanden van Syrië die een groot aantal vluchtelingen opvangt, net als Libanon en Turkije. De toestroom van vluchtelingen maakt het niet makkelijk voor de lokale bevolking: zij wordt geconfronteerd met een economische crisis zonder voorgaande, een overbevraging van de openbare diensten, een stijging van de huurprijzen en een algemene verarming.

Caritas International steunt Caritas Jordanië bij het verlenen van humanitaire hulp aan de vluchtelingen in verschillende steden verspreid over het grondgebied (minder dan 20% onder hen woont in officiële kampen). Wij helpen daarbij ook de meest kwetsbare Jordaanse families. Daarnaast werken we aan een betere toegankelijkheid van het onderwijs. De enige weg om de kinderen een betere toekomst te bezorgen.

Nieuws "Jordanië"

Projecten "Jordanië"

Alle projecten

Achter elk cijfer een verhaal

Caritas International België Het verhaal van Ahmed

Het verhaal van Ahmed

Ahmed heeft een plan: transportdiensten aanbieden in zijn thuisland, Jordanië. Na 6 turbulente jaren in Europa is het einde van de tunnel in zicht. De…

Alle verhalen
Caritas International België

Ik stel een testament op

Wil je voortleven in projecten voor kwetsbare mensen? Neem dan Caritas International op in jouw testament! Het is gemakkelijk, snel en we zijn er om je te helpen en jouw vragen te beantwoorden.

Ik stel een testament op
Caritas International België

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder jou en je vrijgevigheid? Samen strijden we tegen honger, armoede en geweld. Zo tover jij een glimlach op vele gezichten.

Doe een gift