Irak : een onstabiele politieke situatie, aanvallen van de ‘Islamitische staat’, armoede en een grote groepen mensen op zoek naar bescherming, veroorzaken onzekerheid en grote noden.

Irak

In het kort

Een onstabiele politieke situatie, aanvallen van de ‘Islamitische staat’, armoede en een grote groepen mensen op zoek naar bescherming, veroorzaken onzekerheid en grote noden. Humanitaire hulp en dit voor verplaatste personen, vluchtelingen en mensen zonder inkomsten, blijft een prioriteit voor onze Caritaspartner. Caritas België steunt ook nog steeds een programma voor een bijzonder kwetsbare groep: jonge moeders en pasgeborenen. We zorgen voor psychosociale begeleiding en een opvolging op vlak van voeding en gezondheid van jonge kinderen. Dit programma illustreert onze hoop op, en ons geloof in een betere toekomst voor het land.

Nieuws "Irak"

Projecten "Irak"

Alle projecten
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift