Midden-Oosten

In het kort

Het Midden-Oosten staat al heel wat jaren centraal in de actualiteit, vooral dan de heersende conflicten en hun gevolgen wereldwijd. Er is nog geen oplossing in zicht voor het Israëlisch-Palestijns conflict terwijl de bezetting en het geweld blijven duren. Irak is nog steeds een land in chaos als gevolg van de Amerikaanse invasie in 2003. De burgeroorlog in Syrië die al meer dan 5 jaar duurt, heeft honderdduizenden doden gemaakt. Meer dan de helft van de bevolking is op de vlucht gedreven, in eigen land (7 tot 9 miljoen verplaatste personen) of in het buitenland (ongeveer 5 miljoen vluchtelingen, hoofdzakelijk verdeeld over Libanon, Turkije en Jordanië, alle drie landen die op de rand van de instorting staan). De verkoop van wapens bloeit, ondanks het feit dat alleen diplomatieke oplossingen hoop kunnen brengen voor de bevolking.

In deze ongeziene situatie stellen de lokale Caritasorganisaties, met de steun van het wereldnetwerk, alles in het werk om de nodige humanitaire hulpverlening te bieden. Zij focussen hierbij op de meest kwetsbare personen zonder enige discriminatie. We werken ook toekomstgericht. We moedigen de vluchtelingen en de gastgemeenschappen aan om hun kinderen naar school te sturen en zo te vermijden dat er een verloren generatie ontstaat. Daarnaast blijven we pleiten voor oplossingen via overleg en onderlinge afspraken.

Caritas
international
Midden-Oosten

+ -

Nieuws "Midden-Oosten"

Projecten "Midden-Oosten"

Caritas International  Olijfbomencampagne

Olijfbomencampagne

Globalement, Caritas espère défendre les droits humains des Palestiniens dans les territoires occupés, en les aidant spécifiquement à avoir accès à des terres agricoles.

Alle projecten

• 40%

DES 18-30 ANS SONT PRÊTS À S’ENGAGER POUR UNE SOCIÉTÉ PLUS JUSTE

• 12.378.565 €

ONT ÉTÉ DIRECTEMENT INVESTIS DANS L’AIDE INTERNATIONALE PAR CARITAS INTERNATIONAL EN 2014
    CATASTROPHES NATURELLES GRAVES ONT EU LIEUX À TRAVERS LE MONDE EN 2014

CATASTROPHES NATURELLES GRAVES ONT EU LIEUX À TRAVERS LE MONDE EN 2014

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift