Begin 2010 verwoeste een aardbeving een groot stuk van Haïti, met als verschrikkelijk gevolg meer dan 100.000 doden en niet minder dan anderhalf miljoen daklozen.

In het kort

De afgelopen twee jaar ging de aandacht van Caritas International en het netwerk vooral naar Haïti. Begin 2010 verwoeste een aardbeving een groot stuk van het land, met als verschrikkelijk gevolg meer dan 100.000 doden en niet minder dan anderhalf miljoen daklozen. Tijdens de eerste noodfase deelde het Caritas netwerk medische zorg, water, tenten, rantsoenen en dekens uit. Daarna volgden herstelprojecten, waaronder de bouw van 1600 huizen in de regio Port-au-Prince en een weeshuis dat 150 kinderen kan opvangen. De laatste jaren was Caritas ook actief in andere landen in Latijns-Amerika. Ze verleende noodhulp aan de slachtoffers van overstromingen in Ecuador (2008), orkanen in Cuba (2008) en de aardbeving in Chili (2010).

Nieuws "Haïti"

Projecten "Haïti"

Caritas International  Bestrijding van de cholera

Bestrijding van de cholera

(1) Caritas voert een intense voorlichtingscampagne om de verdere verspreiding van cholera tegen te gaan via parochies, kampen, radiospots en folders. (2) Caritas bouwt honderden…

Alle projecten
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift