Haïti

Haïti :

In het kort

Meer dan 96% van de bevolking van Haïti wordt blootgesteld aan natuurlijke risico’s (VN, 2017). Het zuidelijke schiereiland is nog steeds in heropbouw na de doortocht van de orkaan Matthew in 2016. Volgens een evaluatie door de overheid kwam de kost van de vernieling overeen met 2,7 miljard dollar, 32% van het BNP. De armoede is er ook groot: Haïti blijft een van de armste landen van het Amerikaanse continent, door politieke, economische, sociale en milieuproblemen. Deze twee factoren – de blootstelling aan natuurlijke risico’s en de extreme armoede – maken van Haïti een land dat zeer kwetsbaar is voor rampen.

Caritas International is aanwezig in Haïti sinds de aardbeving van 2010 en heeft een kantoor in Port-au-Prince. We focussen op weerbaarheid en bescherming van de bevolking tegenover twee grote uitdagingen: extreme armoede en risico op rampen.

Caritas
in Haïti

+ -

Nieuws "Haïti"

Projecten "Haïti"

Alle projecten
Caritas International België

Ik stel een testament op

Wil je voortleven in projecten voor kwetsbare mensen? Neem dan Caritas International op in jouw testament! Het is gemakkelijk, snel en we zijn er om je te helpen en jouw vragen te beantwoorden.

Ik stel een testament op
Caritas International België

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder jou en je vrijgevigheid? Samen strijden we tegen honger, armoede en geweld. Zo tover jij een glimlach op vele gezichten.

Doe een gift