In het kort

De annexatie van de Krim door Rusland in maart 2014 werd gevolgd door een afscheiding van twee grensregio’s in het oosten: Donetsk en Luhansk. Ondanks politieke pogingen om via onderhandelingen tot vrede te komen, blijft de situatie een impasse en wordt het staakt-het-vuren regelmatig geschonden. Sinds meer dan twee jaar moesten bijna anderhalf miljoen mensen de gevechtszones ontvluchten. Ze zijn nu “ontheemd” in eigen land. Voor Caritas was dit een enorme uitdaging, die ze kon aangaan dankzij onze steun en de steun van meerdere partners in het netwerk. De economische situatie in het land was al zorgwekkend, en de families die door de crisis al in de armoede leefden, worden het hardst getroffen door deze sluipende burgeroorlog. Met onze steun werden de huizen van ontheemde families hersteld en zo voorbereid op de winter.

Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift