Het eerste doel van onze programma's is de verbetering van de leefomstandigheden van de plattelandsbevolking.

In het kort

In de jaren ’90 viel de Sovjet-Unie uiteen en volgde een economische en politieke overgangsperiode waardoor miljoenen mensen in armoede vervielen. Vanaf 1989 is Caritas actief in Centraal- en Oost-Europa. Momenteel hebben we projecten in Kosovo, Servië, Bosnië-Herzegovina en Armenië. De voornaamste doelstelling van onze programma’s is het verbeteren van de levensomstandigheden van de plattelandsbevolking. De kleine producenten worden bijgestaan in elke stap, van de productie tot de verkoop.
Maar Caritas helpt ook in landen die nog dichterbij liggen. Op maandag 6 april 2009 werden 26 steden en dorpen in de Italiaanse regio Abruzzo getroffen door een hevige aardbeving, waarvan het epicentrum in Aquila lag. Met zijn sterke aanwezigheid op het terrein kon Caritas duizenden mensen redden.

Caritas

+ -

Nieuws "Europa"

Projecten "Europa"

Alle projecten

Achter elk cijfer een verhaal

Alle verhalen
Caritas International

Vrijwilligerswerk

Honderden vrijwilligers zeggen neen tegen onverschilligheid tegenover vluchtelingen in nood en zetten zich in voor Caritas International. En u, wenst u zich in te zetten voor de meest kwetsbaren?

Vrijwilliger worden
Caritas International

Doe een gift

Wat zouden we doen zonder u en uw vrijgevigheid? Dankzij uw gift draagt u bij tot de strijd tegen honger, armoede en geweld. Samen geven wij een tweede kans aan mensen die uw gift het meeste nodig hebben.

Doe een gift